Globalizace jevila známky zpomalování už před pandemií, a pak přišlo druhé období Donalda Trumpa a jeho “nejkrásnější slovo ve slovníku” – cla. Jak může nový svět rostoucího protekcionismu přepsat mapu světového obchodu a přesměrovat globální dodavatelské řetězce? A dokáží se otevřené ekonomiky orientované na obchod jako Česko, potažmo celá EU, v tomto novém prostředí adaptovat? V prezentaci se zaměříme na dopady měnícího se světového obchodního řádu na ekonomický výhled a vývoj na komoditních trzích, včetně klíčových rizik a přílěžitostí v oblasti nákupu a dodavatelských řetězců.
Když ceny elektřiny trhaly rekordy, stáli jsme před volbou: zůstat závislí, nebo vzít energii do vlastních rukou. V Tonu jsme investicí do vlastní energie získali větší soběstačnost a díky akumulaci i možnost řídit spotřebu podle ceny. To nám přineslo nejen nezávislost na dodavatelích, ale také flexibilitu, kterou v energetice potřebujeme každý den. Zjistěte, jak může procurement proměnit rutinní náklad v disciplínu stability a flexibility.
Vinylové desky patří mezi prémiové produkty, kde každá odchylka ve vstupním materiálu ovlivňuje výsledný zážitek z produktu. Značka ručí svou reputací za absolutní kvalitu – a nákup musí tuto kvalitu zajistit. Jakým výzvám čelí a jaké faktory ovlivňují cenu a dostupnost PVC, klíčové komodity pro výrobu? A je vůbec možné tento materiál nahradit alternativou s nižší uhlíkovou stopou, aniž by se to odrazilo na kvalitě poslechu?
Jak lze během šesti měsíců proměnit odpadové hospodářství ze ztrátového v ziskový systém? Jakub Chalupecký, finanční ředitel Košík.cz, společně s Cyrilem Klepkem, zakladatelem Cyrkl, přiblíží, jak se díky odvážnému kroku podařilo v Košík.cz nastavit efektivnější procesy v nákupu i lepší výběr partnerů.
Před dvěma lety vstoupila Kofola do světa pivovarnictví. Přijďte zjistit, jaká nečekaná překvapení čekala v kulturně i procesně odlišném prostředí, jak se budovalo zcela nové nákupní oddělení a co tato roční zkušenost vypověděla o fungování nákupu Kofoly.
Výstupy procurementu zásadně ovlivňují fungování celé firmy – dotýkají se každého oddělení a formují jeho výsledky. Přesto však není role nákupu uvnitř organizace vždy doceněna. Odneste si jednoduchý postup, jak výsledky vaší práce lépe prodat dovnitř do firmy. Zjistěte, jak z každodenní práce dělat smysluplné příběhy: co sdílet, jak to zapsat, kde to publikovat a jak u toho vydržet. Žádné „PR pozlátko“, ale poctivé know-how, které vám pomůže být přirozeným ambasadorem i když nejste typ na „chlubení“.
Vztah mezi obchodem a nákupem bývá často vnímán jako soupeření dvou stran. Je to ale skutečně dobře? Ve skutečnosti na obou stranách fungují stejné obchodní principy. V přednášce ukážu několik z nich – a také to, jak je lze využít přímo v nákupní praxi.
Počátkem listopadu 2025 nabude v České republice účinnosti nová kyberbezpečnostní legislativa, která do českého právního řádu transponuje směrnici NIS2 a přináší nové povinnosti řadě odběratelů i dodavatelů technologií, služeb a plnění. Jaké reálné dopady přináší nová regulace do nastavení vztahů mezi těmito stranami, koho postihne, kdy a proč? Proč není potřeba panikařit, ale současně není vhodné problematiku rizik klíčových dodavatelů a jejich řetězců podceňovat? Na co se soustředit při nastavování funkčních vztahů s Vašimi kritickými dodavateli, jak je motivovat k dosahování bezpečnosti, jak minimalizovat rizika? Na to odpoví stručná přednáška, ve které nebudeme strašit pokutami ani čtyřpísmennými zkratkami (víc než jednou).
Umělá inteligence už dávno není jen téma konferencí a marketingových sloganů. Jak ale vypadá její skutečné využití v českých firmách? V příspěvku nahlédneme za oponu hype-u a podíváme se na to, kde AI přináší reálné výsledky – a kde naopak zatím naráží na limity. Odnesete si praktické tipy a přehled o tom, co se v oblasti aktuálně děje.