V současném narušeném podnikatelském prostředí by dobře promazané stroje pro nákup měly fungovat jako motory růstu – zvyšovat odolnost dodavatelů, udržitelnost a podporovat inovace. Více než kdy jindy se nákup musí zaměřit na rychlost, kvalitu, efektivitu a lidi využívající nové technologie a digitální / AI nástroje. Seznamte se blíže s mezinárodními trendy v nákupu prostřednictvím výstupů globálního průzkumu, na který odpovídali přední CPO a manažeři nákupu v celé Evropě.
Prostředí nákupních procesů se potýká se stále větší komplexitou dat. O tom, jak konkrétně může umělá inteligence pomoci vyznat se v něm a koho v práci nenahradí, promluví odborník na AI a spoluautor podcastu Kanárci v síti, ve kterém se věnuje tématu digitálních manipulací, výpočetní propagandy a dezinformací.
V příspěvku se seznámíte s tím, co hledání efektivity pomocí digitalizace obnáší a na jaké výzvy se připravit. Zaměříme se také na vztah s obchodními partnery a dalšími stakeholdery, kterých se digitalizace dotýká.
Setkali jsme se už s řadou firem, které zaplatily od statisíců až po miliony za dodané služby, avšak na špatný účet. Proč se to stalo? Jak se někdo dokázal nabourat do e-mailu? Byla to chyba dodavatele nebo odběratele? Jak to, že si toho nikdo nevšiml? Kdo tomu dokáže nejlépe zabránit? Přednáška o našich zkušenostech z praxe s Business E-mail Compromise (BEC) útoky.
Nákupčí čelí denně řadě potenciálních stresových faktorů ať pochází zevnitř firmy nebo ze strany dodavatelů. Jakým způsobem lze zdravě zvládnout stres? Stres v práci ovlivňuje i další oblasti života – osobní a rodinnou. Lze udržet pracovní stres mimo rodinnou a osobní sféru? Jaké jsou techniky pro bezpečné odbourávání stresu? Odpovědi najdete v příspěvku odborníka.
Zatímco diskuze ohledně snižování emisí v České republice se primárně zaměřuje na energetiku, role efektivního nakládání s energeticky náročnými materiály (ocel, cement, plasty, hliník atp.) bývá spíše opomíjena. Seznamte se s výsledky studie INCIEN, která se zabývá potenciálem cirkulární ekonomiky pro dekarbonizaci průmyslu a zjistěte, jak jej využít v nákupu.
Trh práce je velice dynamický a k tomu se do pracovního procesu zařazují nejen mileniálové, ale i generace Z. Jak se liší očekávání zaměstnavatele u různých skupin uchazečů? Jak přistupovat k vytváření vysoce výkonných týmů ("high-performing teams") tak, abychom respektovali odlišný multigenerační a multikulturní přístup? Jak vypadá úspěšný nákupní tým budoucnosti?
Do jaké míry určuje produkt a firemní kultura vztahy s dodavateli? Jak postavit obchodní vztahy na firemních pilířích laskavé komunikace? Díky čemu jsme odvrátili hrozbu omezení výroby pro nedostatek výrobního materiálu – absurdní příběh z absurdní doby.
Toho se ještě na žádné konferenci nikdo neodvážil: reálné vyjednávání skutečného případu, který byl vybrán z námětů účastníků konference.
Dva profesionální byznys vyjednavači Viktor Kostický za stranu prodeje a Karel Otýs za nákup budou vyjednávat tak jako vždy naplno, ale tentokrát přímo na pódiu a následně společně s účastníky vyjednávání rozeberou. Skutečný případ, skuteční vyjednavači, jde o hodně, jako vždy při vyjednávání nákupčích s obchodníky.
Richard Hafič, ředitel procurementu, ČSOB
Pavel Hořejší, Country Procurement Manager, Wienerberger
Petr Kulovaný, ředitel nákupu, Kofola Československo
Patrik Paroulek, Head of Supply Chain, AVL Moravia
Dominik Prokeš, Procurement Manager, Heineken Česká republika
Klára Válková, Purchase Manager, BIKE FUN International